Het bestuur van Spierziekten Nederland bestaat uit zeven leden, van wie de meerderheid direct betrokken is bij een spierziekte. Het bestuur is beleidsbepalend en toezichthoudend. Het bestuur wordt ondersteund door het verenigingsbureau in Baarn. De dagelijkse leiding over het bureau en de vereniging is gedelegeerd aan de directie.
Het bestuur zoekt een nieuw bestuurslid dat:
- gemotiveerd is vanwege de doelgroep en direct betrokken is;
- bestuurlijk ervaren en communicatief bedreven is;
- vindingrijk en innovatief is;
- verbindend is naar leden en stakeholders;
- geïnteresseerd is in ontwikkelingen in de (gezondheids)zorg;
- zich hard wil maken voor patiëntenbelangen.
De tijdsinvestering bedraagt drie tot vier dagdelen per maand. Vergaderingen vinden maandelijks plaats in Baarn, eind van de middag/begin van de avond, deels live, deels online.
Procedure
Geïnteresseerden kunnen voor nadere informatie contact opnemen met de directeur, Marcel Timmen, per e-mail of telefoon: marcel.timmen(at)spierziekten.nl; 06-22805425. Uw motivatiebrief met CV kunt u mailen of per post sturen naar: Luitenant Gen. Van Heutszlaan 6, 3743 JN Baarn. De sollicitatietermijn sluit 6 april 2021. De sollicitatiecommissie bestaat uit de voorzitter en een bestuurslid van de vereniging, alsmede de directeur.
Een nieuw bestuurslid draait eerst enige tijd mee in het bestuur als aspirant bestuurslid. Na een evaluatiegesprek besluiten aspirant bestuurslid en bestuur of het aspirant bestuurslid wordt voorgedragen voor benoeming op de eerstvolgende Algemene Leden Vergadering.