Valys terug naar oude dienstverlening

Door: Erik van Uden

Valys is sinds donderdag 16 juli weer terug naar de oorspronkelijke dienstverlening. Wel gelden er extra spelregels om het vervoer zoveel mogelijk 'coronaproof' te laten verlopen.

48 uur van tevoren boeken hoeft niet meer
Je hoeft een reis niet meer 48 uur van tevoren te boeken. Het kan dus weer gratis tot 21.00 uur op de avond voor vertrek; of tot een uur voor aanvang van de reis, waarbij je dan wel drie euro reserveringskosten betaalt.

Extra spelregels

De volgende spelregels blijven, ook na deze versoepeling, nog gelden om het vervoer zo veilig en verantwoord mogelijk te houden:

  • Reis alleen als je geen klachten hebt. Bij het boeken van je reis worden enkele gezondheidsvragen gesteld.
  • Tijdens de reis moet je een mondkapje dragen. Wanneer je om medische redenen geen mondkapje kunt dragen, neem dan contact op met Valys. Samen met jou wordt er dan gekeken hoe je op een veilige manier kunt reizen.

Vragen of toch nog problemen?

Wanneer je nog vragen hebt over het Valys vervoer, neem dan contact op met de Valys klantenservice. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur via 0900-9630. Ook kun je op werkdagen tussen 09.00 tot 20.00 uur je vraag stellen via de chat op website van Valys

Kom je toch nog in de knel met je vervoer, meld dit dan bij het meldpunt van Ieder(in), zodat zij deze signalen mee kunnen nemen. Het meldpunt kun je bereiken via 085-4007022 of meldpunt(at)iederin.nl

Bron: Ieder(in)

Terug naar overzicht