Geef problemen met hulpmiddelen door

Let op. Dit is een ouder bericht. Het kan zijn dat de inhoud niet meer actueel is.

11 december 2023 Conny van der Meijden, diagnosewerkgroep ALS/PSMA/PLS
Traplift rode stoel

Mensen lopen nog altijd tegen te veel problemen aan bij de aanvraag, levering en reparatie van hulpmiddelen. Dit blijkt uit de rapportage van de Hulpmiddelenmonitor. We horen graag wat jouw ervaringen zijn op dit vlak.

Heb je positieve of negatieve signalen in relatie tot het aanvragen, aanmeten of repareren van hulpmiddelen? Geef je ervaringen dan aan ons door. Dit kan via een mail aan belangenbehartiging(at)spierziekten.nl Deze link opent in een nieuw tabblad. Deze signalen gebruiken we in de gesprekken met hulpmiddelenleveranciers, gemeenten en VWS om te laten zien wat er beter moet en op welke manier we dat kunnen verbeteren.

Hulpmiddelenmonitor
Vier jaar geleden zijn er afspraken gemaakt met gebruikers, gemeenten, zorgverzekeraars en leveranciers om de dienstverlening op het gebied van hulpmiddelen te verbeteren. Deze afspraken worden nog steeds niet goed nageleefd. En dus lopen mensen nog altijd tegen veel problemen aan bij aanvraag, levering en reparatie van hulpmiddelen. Dit blijkt uit de eindrapportage van de Hulpmiddelenmonitor Deze link opent in een nieuw tabblad. De Hulpmiddelenmonitor is een initiatief van Ieder(in), CP Nederland, DON, EMB Nederland, Per Saldo, Patiëntenfederatie Nederland en Spierziekten Nederland. In 2022 verscheen de eerste rapportage. De meting die nu is gedaan, is gebaseerd op 668 meldingen die zijn binnengekomen van 26 juli 2022 tot en met 31 juli 2023.

Laatste nieuws en ontwikkelingen

Terug naar het overzicht